Migratia de la masinile echipate cu motoare cu combustie interna la vehiculele electrice ar trebui lasata mai degraba la latitudinea pietei decat sa fie fortata prin introducerea unor cote, a afirmat directorul financiar al producatorului auto german Daimler AG, Dieter Zetsche, transmite Reuters.
„Vrem sa ajunge noi insine la turatie maxima, nu avem nevoie de cote pentru asta”, a afirmat seful Daimler la Salonul Auto de la Frankfurt.
Uniunea Europeana nu intentioneaza sa aplice cote pentru masinile electrice in sectorul auto, care incearca sa se redreseze in urma scandalului in care a fost implicat grupul german Volkswagen, legat de motoarele diesel, a anuntat luna trecuta un purtator de cuvant al blocului comunitar.
„Vorbind la modul general, Comisia Europeana cauta modalitati de a promova folosirea energiei si a transporturilor cu emisii scazute de carbon, dar niciuna din ele nu include cote pentru masinile electrice. Nu facem discriminariintre diferitele tehnologii”, le-a declarat jurnalistilor oficialul UE.
Comisia Europeana a reactionat la un raport aparutin publicatia germana Handelsblatt, care citeaza surse din UE, conform caruia executivul comunitar vrea sa accelereze retragerea motoarelor pe combustie, stabilind din 2025 o cota pentru masinile cu emisii scazute, cum ar fi vehiculele electrice.
De asemenea, Zetsche a afirmat ca anul acesta au fost vandute mai multe masini Mercedes-Benz pe motorina decat anul trecut, chiar daca unele orase germane discuta posibila interzicere a vehiculelor echipate cu motoare diesel.
Mercedes-Benz, divizia de lux a producatorului auto german Daimler AG, a anuntat un program de reducere a costurilor cu patru miliarde de euro panain 2025, pentru a contracara asteptata presiune asupra castigurilor. Brandul se va confrunta cu o reducere a profituluiin schimbul majorarii vanzarilor de vehicule electrice,indeplinind astfel standardele mai dure privind emisiile in viitor, a afirmat directorul financiar Frank Lindenberg.
Divizia de lux a Daimler se asteapta ca pana la 25% din sedanuri, SUV-uri si automobile cu doua locuri sa fie electrice panain 2025, inclusiv viitorul SUV mediu EQ-C, care va fi lansatin 2019. In Romania, Daimler are doua unitati de productie,in Cugir si Sebes. ( Agerpres)