Primele 40 de statii de incarcare pentru masinile electrice ar putea fi gata in primavara anului viitor

Bucurestiul ar putea avea primele 40 de statii de incarcare a masinilor electrice in primavara anului viitor, initiativa urmand sa se deruleze prin Compania Municipala Energetica a Capitalei, declarat Sorin Chirita, city managerul Capitalei, in cadrul unei conferinte dedicata conceptului de mobilitate urbana.

„Avem un plan de constructie a statiilor de incarcare a masinilor electrice, prin noua companie infiintata la nivelul Capitalei – Compania Municipala Energetica a Capitalei. Vom incepe anul viitor cu acele instalatii din parcarile ce se vor construi in jurul a 40 de puncte termice din Bucuresti. Estimam ca vom avea acest statii undeva in primavara anului viitor. Acest lucru face parte din strategia noastra de parking si din conceptul nostru de smart city. Smart city este un concept destul de amplu, incepand cu transportul public. De ce nu s-au facut lucruri pana acum? Cauzele sunt foarte multiple: proiecte care se schimba in functie de prioritati, documentatia foarte stufoasa. Oamenii trebuie sa inteleaga ca ceea ce se face, se face pentru ei. Este pentru prima data in istoria Bucurestiului cand s-a constituit un grup de lucru pentru a se discuta pe marginea transportului din Capitala. Sunt pasi pe care i-am facut intr-un timp foarte scurt. Bucurestiul are 228.000 de metri patrati, la o populatie de aproape 1,9 milioane de locuitori, si care vrea fiecare automobilul lor. Unde in Europa s-au construit mall-uri in mijlocul orasului? Unde in Europa se fac spitale in centrul orasului? Bucurestiul este campion la gradul de motorizare”, a spus Chirita.

Oficialul a adaugat, totodata, ca proiectul privind constructia pistelor de biciclete va fi dus la bun sfarsit, iar din punct de vedere al educatiei in trafic, ar trebui sa existe o „coabitare intre soferi si biciclisti”.

„Daca vorbim despre pistele de biciclete, sunt orase in care nu exista aceste piste, insa exista o coabitare foarte mare intre soferi si biciclisti, cum e la Atena, de exemplu. Noi vom finaliza proiectul pentru pistele de biciclete in Bucuresti. Avem 10 milioane de euro disponibili si ne gandim sa nu mai patentam separarea exclusiva a biciclistului de trafic, cum este pe Calea Victoriei, prin ziduri, ci trebuie sa invatam sa coabitam. Putem separa doar pietonii de soferi. Nu este foarte complicat sa le facem”, a mentionat city managerul Capitalei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *