Autoritatile din Paris, cel mai vizitat oras din lume, intentioneaza sa interzica circulatia tuturor vehiculelor echipate cu motoare pe benzina si motorina incepand din 2030, a anuntat Primaria din Paris, transmite Reuters.
Decizia autoritatilor din Paris reprezinta o accelerare a planurilor referitoare la momentul in care ar urma sa aiba loc tranzitia de la vehiculelor cu combustie interna la vehiculele electrice, intr-unul din orasele care deseori a fost nevoit sa introduca restrictii temporare de circulatie ca urmare a gradului crescut de poluare a aerului.
Intr-un comunicat de presa difuzat, Primaria din Paris a subliniat ca Franta a fixat deja ca obiectiv renuntarea, pana in anul 2040, la autovehiculele care sunt dependente de combustibili fosili, adaugand ca respectarea acestei date tinta va necesita o implementare mai rapida in marile orase.
„Este vorba de o planificare pe termen lung cu o strategie de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera. Transportul este unul din principalele surse de gaze cu efect de sera si de acea preconizam sa renuntam la vehiculele cu motoare pe combustie interna pana in 2030”, a declarat Christophe Najdovski, oficialul responsabil pentru politica de transport in biroul primarului Parisului, Anne Hidalgo.
Capitala Frantei va gazdui Jocurile Olimpice in vara anului 2024, dupa ce anul trecut a gazduit summitul la care a fost adoptat un pact de combatere a incalzirii globale.
Primaria Parisului, care este deja criticata pentru infiintarea unor zone sau a unor zile in care nu este permisa circulatia autoturismelor, precum si amenzi pentru cei care intra in oras cu autoturisme mai vechi de 20 de ani, a precizat ca nu vrea sa utilizeze cuvantul ‘interzicere’, ci mai degraba de introducere a unui termen limita fezabil pana la care vehiculele echipate cu motoare cu combustie ar urma sa fie eliminate.
Potrivit unor date recente, exista aproximativ 32 de milioane de autoturisme apartinand gospodariilor din Franta, tara cu o populatie de aproximativ 66 milioane de locuitori. In Paris, insa, aproximativ 60% dintre locuitori nu detin un autoturism bazandu-se pe sistemul public de transport precum si pe retelele in crestere de inchiriere de biciclete.