Aegon România a decis să acopere în 2020, în mod excepțional, riscurile asociate noului coronavirus

● Compania a încheiat anul 2019 cu un total al primelor brute subscrise de circa 120 milioane lei (aproximativ 25 milioane euro), în creștere cu circa 25% față de 2018.
● Pe plan internațional, Grupul Aegon a înregistrat venituri nete de 910 milioane de euro în semestrul al II-lea din 2019.
● Potrivit rezultatelor înregistrate pe plan local în 2019, Aegon a înaintat două poziții în topul celor mai mari asigurători de viață, clasându-se pe locul șapte.

Reprezentanții companiei au luat această hotărâre deoarece consideră că situația actuală impune măsuri excepționale de solidarizare a întregii societăți și pentru că și-au dorit să le vină în ajutor clienților cu cât mai mult este posibil. Aegon România estimează că, după ce în 2019 industria asigurărilor a cunoscut o perioadă de revigorare, anul acesta vom asista la o scădere a vânzărilor. 

„În situațiile dificile este cel mai bun moment să dăm dovadă de solidaritate, să fim uniți, să le întindem o mână de ajutor celor din jur. Noi am decis să ne despăgubim clienții si în cazul îmbolnăvirilor cu noul coronavirus. Concret, pentru asigurările noastre de viață unde există excludere de despăgubire în caz de pandemie, am eliminat acele excluderi până la finalul acestui an, măsură valabilă atât pentru contractele deja existente, cât și pentru cele viitoare. Îmi doresc ca toți clienții noștri să fie sănătoși și în siguranță, dar să știe că, în cazul în care au nevoie, noi suntem gata să îi susținem. Deja ne-am informat clienții și partenerii despre această decizie”, a declarat Sînziana Maioreanu, Director General al Aegon România.

În comunicat se precizează: “Această măsură se alătură celorlalte demersuri ale Aegon România pentru susținerea clienților, a comunității și pentru limitarea pandemiei: munca de acasă pentru toți angajații săi, oferirea diverselor modalități digitale prin care clienții își pot administra asigurările, dar și servicii de consultanță online și telefonice, precum și donarea a două izolete către Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj.

Reprezentanții companiei sunt de părere că industria asigurărilor va fi afectată de faptul că oamenii nu se mai pot deplasa la bănci sau brokeri, precum și de climatul de nesiguranță economică, așadar se va observa o scădere a vânzărilor, chiar dacă jucătorii din acest domeniu fac demersuri semnificative pentru a continua vânzările în mediul online. 

Anul trecut, România a traversat o perioadă de creștere pe segmentul asigurărilor de viață și pentru sănătate. Aegon nu a făcut excepție și a înregistrat o creștere de 25% a cifrelor de vânzare pentru principalele produse pe care le promovează prin intermediul partenerilor săi, în 2019 față de 2018. Potrivit calculelor interne ale Aegon România, precum și a rezultatelor oficiale publicate de ASF recent, compania a înaintat două poziții, ajungând pe locul șapte în clasamentul celor mai importanți asigurători de viață activi pe piața locală. 

Compania a încheiat 2019 cu un volum total al primelor brute subscrise de circa 120 milioane lei (aproximativ 25 milioane euro), în creștere cu circa 25% față de 2018, peste valoarea estimată inițial. Valoarea plasamentelor în 2019 a atins pragul de 362 milioane lei, în creștere cu 44 milioane lei comparativ cu 2018, iar prima medie brută a fost de 2.313 lei. Indemnizațiile pentru polițele ajunse la finalul perioadei contractuale (beneficiile de maturitate și anuitățile) s-au plasat la 6,81 milioane lei, iar valoarea indemnizațiilor pentru evenimentele asigurate (daune) a fost de 1,8 milioane lei. Valoarea medie a despăgubirilor acordate per dosar s-a ridicat la 3.817 lei. De asemenea, grupul Aegon a înregistrat rezultate bune pentru a doua jumătate din 2019, pe plan internațional, cu venituri nete de 910 milioane euro”. 

„Cu certitudine că 2020 va arăta complet diferit față de previziunile pe care le-am făcut cu toții la încheierea lui 2019. Cel mai important acum este să trecem cu bine peste această încercare, iar noi și familiile noastre să fim sănătoși. În ceea ce privește industria asigurărilor, cu siguranță că va fi afectată. Totuși, să nu uităm că nevoile noastre rămân aceleași legate de viață, sănătate, economisire, grija pentru cei dragi, pentru propria persoană. Cred că se va schimba modul în care percepem aceste nevoi, care va deveni mai pregnant, de aceea cred că și noi, jucătorii de pe piața asigurărilor, va trebui să ne adaptăm și să îmbunătățim modul în care satisfacem acestei nevoi. Acum, mai mult decât oricând, este lesne de observat că asigurarea nu este un lux, ci o necesitate, pentru că normalitatea cu care eram obișnuiți se poate schimba într-o fracțiune de secundă!”, a conchis Sînziana Maioreanu. 

Potrivit raportului Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F), dat publicității la începutul lui aprilie, în 2019 societățile de asigurare au subscris prime brute în valoare de circa 11 miliarde lei, cu peste 8% mai mult decât în 2018. Valoarea totală a despăgubirilor achitate de companii a crescut cu 14,5%, la 6,8 miliarde de lei. Piața locală a rămas concentrată pe segmentul asigurărilor generale, care au avut o pondere de 79% din totalul primelor brute subscrise. Primele brute subscrise au avut valori cu 8,5% mai mari decât în 2018, iar valoarea subscrierilor pe segmentul asigurărilor de viață s-a majorat, la rândul său, cu 7,3%, potrivit aceleași surse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *